”Family Shield. To protect young Harps shoppers.”

Satt precis och kollade igenom Aftonbladet och hittade den här artikeln. I artikeln får man läsa om hur Elton John och ans make David Furnish tillsammans med sin son pryder för ett omslag av US Weekly. Sedan forstätter artikeln berätta om hur en butiksinnehavare i Arkansas, USA, valde att täcka över omslaget med samma skydd som täcker porrtidningar.


Detta sägs då butiksinnehavaren ha gjort på grund av att han hade fått många klagomål på omslaget och att det var ett stötande omslag. Vill du läsa hela artikeln, klicka här

Hur absurt är inte det här? Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, USA är ett jävla konstigt land! Hur kan ett land som är en supermakt och som försöker utvecklas snabbare en någon annan vara så seg och trög när det gäller homosexuellas rättigheter?

Hur man kan anse att en bild på två pappor och deras son är ett stötande omslag är för mig en gåta. Det är ju knappast någon som skulle tycka att det var stötande om det var en man och en kvinna och deras barn. USA ska alltid vara störts och bäst men när det gäller acceptans av homosexuella så är dom grottfolk.

Även om vissa delstater accepterar samkönade äktenskap så är det långt i från alla. För mig har det alltid varit ett mysterium varför det är olika lagar i olika delstater, det heter ju trots allt United States of America. Namnet tyder ju på att dom borde vara enade, eller hur var det nu?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker att du har en jättebra blogg och du verkar väldigt stark med dina åsikter om HBTsaker. Men jag har en fråga, varför väljer du att vara anonym? Du får gärna svara i min blogg om du inte vill ta det på din blogg:)

2011-01-30 @ 17:55:47
URL: http://bromster.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0