En lyckad kväll

En mycket trevlig kväll hade vi igår. Maten smakade bra och efterrätten smakade helt underbart, måste nog faktiskt säga att det är en av de godaste efterätterna jag någonsin ätit. Så därför tänkte jag dela med mig av receptet lite senare!Det blev en hel del alkohol som på något konstigt sätt smög sig in i min kropp. Det var dock en jättetrevlig kväll med mycket bra sällskap så att huvudet är lite segt idag gör inte så mycket.

Det är efter kvällar som denna som jag inser hur otroligt mycket jag kommer att sakna min familj när vi flyttar. Det är så lätt att glömma bort att uppskatta den tid man faktiskt har tillsammans. Man tar den förgivet men sedan inser man helt plötsligt en dag att det inte längre är en självklarhet att man kan umgås när man vill. Jag älskar min familj och jag älskar att bara umgås med dom och jag kommer att sakna självklarheter som att vi alltid är tillsammans på midsommar eller att vi alltid åker till stugan runt påsk.

Saker som jag har tagit förgivet i många år, saker jag aldrig riktigt har funderat över. Det är dom sakerna jag kommer att sakna och det är dom sakerna som kommer att ge mig hemlängtan. Herregud, jag saknar dom ju redan nu och jag har inte flyttat än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0