Morgonstund har guld i mun

Just nu sitter jag inne på kontoret och har en liten stund för mig själv. Har redan varit uppe i 45 minuter och här hemma är det faktiskt ganska så tidigt. Jag har precis duschat och njuter nu av lite lugn och ro. C och hunden sover fortfarande och även fast det är så här tidigt på morgonen njuter jag av lite egentid.

Egentid får ingen av oss egentligen. Den enda egentiden man får är korta bitar, som när någon av oss går ut med hunden eller åker till affären en snabbis. Men då vi båda två här hemma hela dagarna och sedan spenderar all tid med varandra så blir det ont om egentid.

Att inte ha någon egentid är egentligen ingenting jag klagar över, men ibland är det ruskigt skönt att vara ensam, bara för en liten stund. En liten stund att bara sitta ner och göra ingenting, en liten stund utan att behöva tänka på någon annan, stänga av hjärnan en liten stund. Dessutom få chansen att sakna varandra! Är man tillsammans dygnet runt får man aldrig chansen att sakna varandra och därmed missar man att glädjen av att återförenas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0