Hur mycket är för mycket?

Hur mycket vill man egentligen veta om andras ex? Till en viss grad är väl de flesta av oss ganska så nyfikna och när det kommer till ex brukar det finnas en hel del skvaller. Skvaller som man egentligen borde hålla tyst om, skvaller om saker som en gång var privata och delades i förtroende. Så hur kommer det sig att det plötsligt är okej att dela med sig av detta skvaller när man är ex?

Någonstans finns det en gräns om hur mycket information man vill ha. Men trots det så händer det ibland att man får för mycket information. Eller så får man information som är okej för andra att veta men sekunden Du får reda på det så knyter det sig i magen. Det är sådana gånger man antingen önskar att man aldrig tagit upp ämnet i fråga eller önskar att man helt enkelt inte hade varit där.

Personligen vill jag inte veta något om min flickväns ex, dom är inget trevligt samtalsämne. Möjligtvis att information om ex som sträcker sig en lång tid tillbaka i tiden är okej, men information om nyare ex vill jag inte ha. Kanske beror det på den situation jag och C befunnit oss i som jag finner det hela obekvämt. Eller så beror det helt enkelt på att jag tycker att det är irrelevant information och jag ser ingen anledning till att tala om det.

Pratar du om dina ex med din pojk/flickvän? Tycker du att det är okej om din pojk/flickvän pratar om sina ex?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0