Måndag hela veckan

Så var det måndag igen, helgen flög förbi alldeles för fort. Nästan så att man inte riktigt hinner med! I lördags var det ju som alla vet valborg och vi spenderade den ute hos mammas karl i Djäkneboda där vi även fick sällskap av mormor. Vädret var väl kanske inte riktigt på topp då det blåste stormvindar och det var riktigt kallt trots att solen lyste.

Vi hade hoppats att vi skulle kunna äta ute, men hade vi försökt oss på det så hade vi väl blåst bort. Så istället fick vi sitta inne och äta, men grillade gjorde vi i alla fall. Vi åt helgrillad fläskfilé med klyftpotatis och sallad. Supergott var det verkligen och jag tror att vi alla kände av lite paltkoma efter middagen.

Resten av kvällen spenderade vi i köket där vi spelade ett flertal omgångar av gin rummy, så himla roligt spel det är! Det gick väl kanske inte så bra alla gånger, men roligt hade vi. Vid 12-tiden kände vi oss alla ganska så trötta så då gick vi och la oss.

På söndagen blev det en tidig start för oss allihopa. Jag började med att vakna klockan 6 av att det var ljust i sovrummet, så blir det när man har morgonsol och inga rullgardiner! Lyckades dock somna om och vakna vid 9-tiden istället. Då gav jag upp och klädde på mig och gick ut med hunden. Strax efter jag klivit upp var även resten av familjen uppe och vi kunde alla äta frukost tillsammans.

Efter frukosten gick vi ut allihopa, jag passade på att fota lite. Finns massor av fina och lite roliga saker att fota där borta. Det mest förvånande jag hittade var väl kanske älghuvudet! Vi passade sedan på att äta en lätt lunch/fika utomhus trots att det blåste. Så skönt när man kan sitta ute, det ger verkligen en sommarkänsla.


Efter att ha fikat och lekt lite med hunden så gav vi upp och gick in och spelade en omgång gin rummy innan vi tackade för oss och for hem. Väl hemma så satte vi oss och tittade på ett par avsnitt av Dawson's Creek. Efter det blev jag väldigt trött och tog mig en liten tupplur i sängen.

Kvällen avslutade vi sedan med att se på Gossip Girl, Brothers & Sisters och efter det tittade vi på Tangled. Superbra film faktiskt, men sedan är jag ju lite av en Disney fantast!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej. Jag satt och googlade "veta om man är lesbisk" så kom din blogg upp och ett inlägg om myter om lesbeiska. Jag har under en längre tid (kanske några månader, 1 år eller så) haft funderar som kommer upp och sedan försvinner de. Jag har tankar om jag är lagd åt det andra hållet så att säga. Jag ber om ursäkt att jag kommenterar ett inlägg på din blogg om MINA tankar när det är dinta tankar osv som denna blogg handlar om. Men jag är verkligen desperat, jag vet inte vem jag är längre. Jag har varit med några killar och jag har nästan aldrig tyckt att det varit "amazing" om man säger så. Jag fantisierar inte om tjejer och jag tänker mig inte hur det är att vara med en tjej istället för en kille. Jag har aldrig haft en pojkvän, bara killar jag haft sexuellt umgänge med. Förlåt igen att jag går in så mycket på mitt liv. Men jag undrar hur visste du att du var lesbisk? Jag är så otroligt förvirrad. Jag har aldrig pussats med en tjej eller något annat, så det är så svårt att veta om jag gillar det eller inte. Under pride festivalen skall jag vara med och se om jag känner mig hemma, gå ut på krogen och träffa lesbiska tjejer. Jag skall ta reda på vart jag är ställd. Men jag är rädd, jag är rädd för svaret och om jag skulle vara lesbisk, hur skall jag tackla den situationen, alla vänner, familj. Jag vill bara försvinna från denna ångest och bara vara och se, men jag vill ha svaret, samtidigt som jag är rädd för det :/ Förlåt ännu en gång, var tvungen att berätta för någon om hur jag känner, jag kan inte göra det med någon jag känner. Förlåt. / Elin

2011-05-06 @ 21:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0