Kanske att man har tur

Så var helgen slut och det är åter igen måndag, inte direkt min favoritdag på veckan men som tur är så är den snart över. Helgen har varit trevlig, i lördags så hade vi lillebror och hans flickvän här på middag. Vi åt tacos till vi sprack och sedan avslutade jag och C kvällen genom att se på Milk.

Lite småseg film i början men den tog sig halvvägs, så på det stora hela så var det en jättebra film. Intressant att se vad en människa egentligen kan åstadkomma.

I lördags passade vi även på att städa hela lägenheten från golv till tak, kan säga att det kändes otroligt rent och fräscht här hemma när vi var klara. Dessutom var mamma och hennes karl här och skruvade i bilen, inte för att det faktiskt gjorde någon skillnad!

I söndags tog vi det ganska så lugnt, vi tog en cykeltur ner till Nydalasjön där vi grillade korv och hade det mysigt. Sedan hade vi turen att bli bjudna på middag hemma hos mamma. Vi tittade också på en massa gamla bilder, mycket roligt var det. Bästa bilden var helt klart på min lillebror i en leopard dräkt!

Idag har det varit ganska så lugnt. Har knepat och knåpat med ett litet projekt här hemma. Vet ännu inte riktigt hur slutresultatet blir men jag hoppas att det ska bli bra. Jag har även hittat det perfekta jobbet borta i England, så har man lite tur så kanske man får det!


Nu blir det att ta tag i lite matlagning, ska gå och kika runt i kylskåpet och se vad vi kan hitta på till middag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0