En slappar dag

Idag tar vi det lugnt här hemma, känner mig inte speciellt bakis men känner mig ruskigt trött av någon anledning. Helst skulle jag vilja krypa ner i sängen och sova ett par timmar, men gör man det så kan man ju knappast sova ikväll.

Dagen började i alla fall med en långpromenad med hunden, vi promenerade ner till sjön där hon fick bada lite. Hon är för rolig våran hund, helt galen i vatten är hon. Vi hade en riktigt mysig promenad förutom ett missöde då jag snubblade på hennes boll och ramlade. Skrapade knäet och vrickade foten, lite mindre lyckat men man överlever ju.

Vi har precis sett på Herkules och nu väntar vi bara på att reprisen av Off the Map ska börja då vi inte såg det i onsdags. Så mycket mer har vi inte planerat idag, ikväll blir det så klart att se på Gossip Girl och Brothers & Sisters. Kanske att det blir en tidig kväll också, imorgon bitti har jag nämligen ett läkarbesök för att kolla hur det står till med axeln.

Vi har förövrigt köpt en transportbur till hunden, den är stor som ett hus och den bor numera i vardagsrummet för att hon ska hinna vänja sig vid den. Vi lyckades göra ett riktigt fynd och hittade en på blocket för 800 kronor, nypris på en liknande bur är runt 2400 kronor, så ett riktigt klipp! Nu är vi ännu ett steg närmare den stora flytten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0