Det blir bättre

I måndags hade jag tid hos läkaren 8.30 och kvällen innan när vi låg i sängen så sa jag till C att jag hoppades att det inte skulle regna så att jag kunde ta bilen till sjukhuset. Så vad tror ni händer, så klart spöregnar det på måndagsmorgonen och jag kan då inte ta bilen utan får helt enkelt ta bussen istället. C är snäll och följer med som sällskap och det hela känns lite mindre dystert.

Men just som vi ska kliva på bussen så hittar jag inte börsen, letar som en galning i väskan och känner mig mer och mer irriterad. Allt annat som skulle med i väskan finns men inte börsen! Som tur var så hade jag C med mig som kunde betala för bussen. Men väl på bussen så inser jag ju att jag måste betala för läkarbesöket också och dessutom ligger högkostnadskortet i börsen.

Känner mig vid det laget väldigt irriterad och har mest bara lust att fara hem. Men tar mig i alla fall till läkaren, får en faktura på besöket och sätter mig ner i väntrummet. Medan vi väntar gräver C runt i väskan och hittar så klart min börs! Jag letade igenom väskan säkert 3 gånger utan att hitta den, jag är visst helt värdelös på att leta!

Besöket hos läkaren gick bra och jag fick en tid hos sjukgymnasten samma dag. Så nu har jag fått en del övningar som ska hjälpa till att stärka musklerna runt axeln och förhoppningsvis så slipper jag att den hoppar ur led några fler gånger. Ska på återbesök hos sjukgymnasten om 1,5 vecka och ska även hinna med att träffa henne ytterligare en gång innan vi flyttar och då ska jag få med mig några fler övningar.

Idag regnar det....igen! Grått och trist och jag känner mig ganska så glad över att det inte var min tur att ta hunden på morgonen. Hoppas att regnet har slutat i eftermiddag då det är min tur att gå ut med hunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0