Slaskigt värre!

Jag var nyss ute på en promenad med hunden och gud vad slaskigt det är ute! Som tur var så hade jag C's skor på mig så jag blev inte blöt om fötterna. Hade först tänkt ta mina sneakers och nu så här i efterhand är jag väldigt glad att jag inte gjorde det.

Hatar den här tiden på året då det är slaskigt och grått på marken. Det ser så skitigt ut och det är hundskit överallt eftersom folk verkar tycka att det är helt okej att inte plocka upp hundskiten på vintern! Det är dessutom otroligt blött och inte bara skor och fötter blir blöta utan även byxor.

Nej, jag skulle nog gärna slippa slasket. Vore skönt om snön var ren och fin och sedan över en natt så är den helt borta. Då slipper man slasket och isen som kommer då det blir minusgrader.

Nu ska jag snart laga mat, tror att det blir grillkorv idag. Är värdelös på att laga mat till mig själv, tycker att det är fruktansvärt tråkigt. Därför blir jag lätt lat och kör på middagar som tar typ 5 minuter att laga. Ibland så blir det bara mackor. Men jag har lovat C att försöka äta ordentligt och nog räknas grillkorv som ordentlig mat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0