Oj vilken dag!

Vilken superhärlig dag jag har haft i dag. Var uppe redan klockan 07.00 för att hinna göra mig iordning och vara hos mamma klockan 08.00. Sedan hämtade vi upp morfar och begav oss mot stugan. Hunden var en liten ängel och kröp bara ner på golvet och sov hela vägen dit.

Väl framme i stugan bjöd mormor på fika och sedan åkte jag och bror ut på en skotertur. Det är så härligt att åka skoter och man får se saker från ett helt annat perspektiv. Skoterleden var bra och vi åkte ända in till byn innan vi vände om för att åka tillbaka till stugan och äta lunch.

Till lunch åt vi våfflor och sedan gick vi ut i solen igen. Satt på en stol och solade och bara njöt av att vara ute. Hunden sprang runt som en galning och tyckte att livet var underbart. Hon hoppade i snödrivor och jagade bollar som aldrig förr! Det var knappt att hon tog sig tid att andas.

På eftermiddagen skottade vi fram kälken till skotern och sedan åkte jag, brorsan och mormor på en till skotertur. Även hunden fick följa med bak i kälken och hon satt där så snällt och tyckte att det var hemskt roligt. Vi åkte halvvägs till byn och sedan tvärs över älven för att prova den nya skoterleden innan vi vände tillbaka.

Väl tillbaka i stugan var vi helt slut och vi somnade allihopa. Jag sov i soffan och brorsan och hunden sov på golvet. Dom var verkligen två utslagna hjältar. Innan vi for hem så blev vi bjudna på en supergod middag och sedan äppelkaka till efterrätt.

Nu har jag varit hemma i ca en timma och jag känner mig nästan redo att gå och lägga mig. Hunden har redan krypit i säng och jag skulle tro att jag inte lär se henne i första taget! Jag avslutar med att bjuda på lite bilder från dagen:

Klicka på dom små bilderna så blir dom större!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0