Lite halvtaskig

Det har blivit lite halvtaskigt med uppdateringar har jag märkt, jag har helt enkelt glömt bort bloggen! Tisdag idag och veckan har börjat bra med otroligt vackert och varmt väder, inte mycket man kan klaga på då!

I lördags hade vi middagsgäster i form av min bror och hans tjej. Vi åt tacos, kikade på Melodifestivalen och drack ett par öl. Kände mig lite irriterade på Melodifestivalen då dom stoppad alla låtar som var "bra" i sista deltävlingen, det verkade ju jävligt smart, eller? Inte för att det var någon låt som var så där superbra, men många av låtarna var betydligt bättre än vad dom varit i dom andra deltävlingarna. Jag inser förstås att det inte säger så mycket om låtkvaliteten, men ändå!


I söndags tog vi en riktigt lång sovmorgon, sedan blev det pannkakor till frukost. Riktigt lyxigt var det. Sen tog vi med oss hunden och gick på en långpromenad runt Mariehemsängarna. Det var härligt att komma ut även om det var lite blåsigt. Hunden skötte sig utmärkt och man blev bara glad.

Vi hann precis hem innan det blev riktigt blåsigt och vi kunde sitta i soffan och titta ut och se snön virvla omkring och små tornados cirkla runt på baksidan. Jag var ganska så tacksam över att vi var inne och inte nere på Mariehemsängarna!

Igår morse var vädret soligt och runt 3 grader varmt, så jag tog en långpromenad med hunden. Jag var inte den enda som tyckte att vädret var fint och vi mötte därför massor av människor plus ett antal hundar. Hunden var dock helt obrydd och traskade glatt förbi minst 8 st hundar utan att bry sig. Aldrig trodde jag att dagen då vi kunde ha henne lös runt andra hundar skulle komma! Helt underbart, man blir bara glad.

Även idag är det soligt och varmt så efter lunch blir det en promenad med hunden, om jag kommer ihåg så får kameran följa med. Vad ska ni hitta på idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0