Ibland går det inte som man tänkt sig

Här sitter jag tidigt en lördag morgon och funderar på varför jag inte kan sova. Det är som att jag har en inbyggd väckarklocka, varje dag vaknar jag vid 8.40, helt sjukt. Lagomt störande så här på en lördag då man kan sova länge med gott samvete.

Igår hade vi lite av en mardröm här, egentligen var tanken att vi skulle åka ner på stan och käka middag. Vi hade planerat allt och gjort oss iordning och såg fram emot att gå ut. Dock hade Vinnie the Volvo andra planer och han kände inte alls för att lämna parkeringen!

Tack vare snön som kom var det helt omöjligt att ta sig ut, speciellt då det är en tjock iskant precis bakom däcken! Det var nog svårt att ta sig ut från parkeringen innan snön kom. Vi gjorde ett flertal tappra försök, men tillsist gav vi helt enkelt upp och gick in igen.

Jag blev på riktigt dåligt humör och satte mig i sovrummet och surade. Stackars C gjorde allt hon kunde för att jag skulle bli lite gladare, men det tog ett tag innan jag gav upp! Vi bestämde oss för att traska iväg på Ica för att se vad vi skulle kunna äta till middag.

Vi beslutade oss för schnitzel med pommesfrites och bernaissås, inte tokigt alls måste jag säga. Sedan avslutade vi med att se på ett avsnitt av The Big Bang Theory och Glee. Efter det kikade vi på filmen How Do You Know, många stora namn fanns i den men den var riktigt seg och vi väntade mest bara på att den skulle ta slut!


Idag är det strålande sol och otroligt vackert ute, vi ska göra ett nytt försök att få ut bilen från parkeringen och kanske blir det en promenad i solskenet också. Vad ska ni göra idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0