Fick nästan en hjärtattack!

Veckan har verkligen segat sig fram, igår var jag helt övertygad om att det var torsdag. Så jag kan ju lova att jag var lagomt besviken idag då det inte var fredag! Igår kväll var vi på Ica Maxi och storhandlade, tror inte att det blir att storhandla på onsdagar. Massor av saker vi skulle köpa var slut, lite irriterande att inte komma hem med alla saker på inköpslistan!

Kvällen spenderades i soffan där vi tittade färdigt på Gavin & Stacey, helt underbar serie som verkligen får en att skratta! Blev en ganska så sen kväll då vi bestämde oss för att se hela säsong 3 i ett kör, men det var det värt!


Idag har varit lite upp och ned! Började med sovmorgon vilket inte var så tokigt och sedan när jag kollade mailen så hade jag ett par nya mail om jobb i Storbritannien, spännande! Registrerade mig för någon dag sedan på alla möjliga jobbsidor och rekryteringsföretag, det verkar i alla fall vara större chans att få ett jobb där än här vilket är kul!

Sen vid 12-tiden klädde jag på mig för att gå på en lunch promenad med B och D's hundar. Dom skötte sig bra och vädret var härligt även om det var lite väl blåsigt. Dock höll jag på att få en hjärtattack när jag kom hem! Jag kom promenerandes från parkeringen ner mot vårat hus och då ser jag plötsligt en hund som ser ut som våran!

Konstigt tänker jag och fattar ingenting, dessutom står det en mycket långhårig kille vid hunden och tittar på mig. Börjar först fundera på om det är någon jag känner eller om det helt enkelt bara är någon som har en hund som liknar min! Men när hunden får syn på mig så springer hon fram för att hälsa.

Killen med det långa håret berättar då att han sett hunden springa lös här ute helt olyckligt och jag fattar inte hur hon har lyckats ta sig ut! Han hade till och med ringt till polisen för att tala om att det var en lös hund. Kan lova att jag satte hjärtat i halsgropen då det är ganska mycket biltrafik utan för oss och hon lätt hade kunnat bli överkörd!

Som tur var verkar hon ha stannat nära dörren och hon fick komma in med mig när jag gick in. Stort tack till killen som stod och väntade med hunden och inte bara gick där ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0