En helg utan sovmorgon

Igår vaknade jag tidigt och medan jag försökte vara tyst och smyga ut ur sovrummet så vaknade C. Så vi fick båda två en tidig start på morgonen. När C klivit upp kilade hon ut för att försöka tina fram bilen från parkeringen. I över en timma höll hon på utan att lyckas. Inte ens när jag gick ut för att hjälpa till lyckades vi få ut bilen från parkeringen.

Så vi ringde efter förstärkning och inom kort var mamma och hennes karl här för att hjälpa oss. Med lite extra kraft lyckades vi skjuta ut bilen från parkeringen. Nu står den på gästparkeringen och där får den stå tills våran plats har tinat upp lite och slutat se ut som en tvålkopp!

Vi bjöd räddningsarbetarna på kaffe och bullar och sedan åkte vi en sväng på Rusta och ÖB, vi passade också på att åka på Team Sportias utförsäljning bredvid bowlinghallen, där fyndade jag ett par crocs liknande skor för 50 kronor, men det var också dagens enda fynd!

Lördagkvällen avslutade vi med att möta mamma och hennes karl på Balder där vi åt grillbuffé och drack öl. Mycket trevligt sällskap och god mat. När Balder stängde klockan 22 knatade vi vidare på Lotta's där vi hann dricka två öl var innan det var dags att ta bussen hem.

Vi hade en mycket trevlig kväll och vi var lagomt trötta då vi stupade i säng vid 1-tiden. Då hade vi alla planer i världen på att ha sovmorgon idag, men det ville sig annorlunda och vi vaknade redan vid 8.30. För min del gjorde det dock inte allt för mycket då knäna och ryggen värkte och det kändes ganska tacksamt att kliva upp ur sängen.

Tog en långpromenad med hunden i det vackra vädret, det var lugnt och skönt ute och hunden var en liten ängel. När jag kom tillbaka åt vi frukost och tittade på Melodifestivalen på svt-play. Måste säga att jag tycker att Melodifestivalen varit riktigt dålig i år, låtarna har varit bedrövliga och programlederna lika så!

Efter att ha kollat klart på Melodifestivalen och insett att klockan bara var 12.30 så tog vi på oss skorna och gick ut i solen. Hunden fick så klart följa med och vi hade en riktigt trevlig familjepromenad.

Just nu väntar vi på att Brothers & Sisters ska börja och efter det har vi tänkt att se på Män som hatar kvinnor. Låter som en alldeles utmärkt söndagkväll, eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0