Är det inte härligt?

Man blir så glad när man vaknar upp och man ser att solen skiner och det är klarblå himmel. Man verkligen känner hur våren och sommaren närmar sig och man ser asfalten spricka fram. Tycker det är så skönt när man är ute och går med hunden och man känner solen värma i ryggen. Det får mig att längta efter sommaren!

Det blev en långpromenad med hunden imorse, eller ja rundan vi gick tar bara 30 minuter men då hon lyckades tappa bort bollen så tog det nästan en timma innan vi var hemma! Bollen tappade hon ner i en spricka bredvid ett staket. Där stod hon i nästan 20 minuter och grävde efter bollen. Jag stod på sidan om och väntade och väntade.

Tillsist började jag inse att hon nog inte skulle få tag i bollen själv. Så då fick jag vackert klättra upp på snökanten, sedan lägga mig platt på mage och själv gräva efter den förbannade bollen. Jag tänkte då rakt ut inte lämna den där då vi redan tappat bort 2-3 bollar!

Som tur var så fick jag tag på den ganska så snabbt, men jag hann så klart bli väldigt blöt med tanke på att det är töväder ute. Jag är i alla fall glad att jag fick tag på bollen och slipper åka på biltema för att köpa en ny. Resten av promenaden skötte hon sig fint och vi hade en härlig promenad.

Nu är det snart dags för tvättstuga och sedan blir det att försöka få tag i kvartersvärden för att se om han kan komma med en ny spolknapp till toan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0