Flyttbidrag inom EU/EES

Trots att det är måndag idag känner jag mig otroligt positiv och glad. Normalt brukar jag vara trött och omotiverad på måndagar. För ett par dagar sedan såg jag på Arbetsförmedlingens hemsida att ma n nu kan få flyttbidrag inom EU/EES! Det passar oss superbra, det är som att det är ett tecken på att det kommer att gå bra att flytta.

"Från 1 februari 2011 kan du som är arbetssökande få flyttbidrag till jobb inom hela EU/EES-området."

Nu är det ju inte säkert att man får något, men det finns ju en möjlighet i alla fall. Även om man kanske inte får så mycket pengar så hjälper ju varje liten slant. Det innebär ju att man behöver använda mindre av sina egna pengar, vilket inte är så dumt! Måste bara försöka få ett jobb så att man faktiskt kan få bidraget, men det ska nog lösa sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0