Bortkastade pengar!

I morse klev vi upp tidigt här hemma, redan klockan sju var jag uppe. Hör inte direkt till vanligheterna, men jag skulle ju på vårdcentralen och dom öppnar klockan 08.00 och man vill ju vara där i god tid så att man inte behöver vänta så länge!

Så därför var vi uppe tidigt idag. Hunden var något förvirrad när hon fick gå ut klockan tio över sju, ännu mer förvirrad då hon fick frukost så tidigt, men jag tror inte att hon brydde sig speciellt mycket. Åkte i alla fall iväg på vårdcentralen och var där klockan fem i åtta. Där mötte vi dessutom till min stora förvåning mamma! Hon var där för att hon hade problem med astman.

Fick i alla fall ett tidigt könummer och sen var det bara att sitta ner och vänta. För övrigt så kostade det 200 kronor! Dom har höjt priserna från och med den 1/1, så sjukt dyrt att gå på vårdcentralen, men det är ju bara att betala och se glad ut. Hur som helst fick jag komma in till läkaren ganska så snabbt och hon konstaterade att jag inte hade öroninflammation men att mina trumhinnor såg lite "bleka ut" vad sjutton det nu betyder.

Så det var bortkastade pengar då jag inte fick någon hjälp alls! Kändes surt när man väl släpat sig till vårdcentralen, men vad gör man? Efter läkar besöket åkte vi ut till veterinären som skrev in resultatet av blodprovet i hundens pass, skönt att vi äntligt tagit tag i det! Nu är i alla fall hunden redo att flytta till Storbritannien, nu är det bara vi som ska bli redo också.

Kom hem igen strax före 10, så då åt vi frukost och sedan somnade vi i soffan medan vi såg på Harry Potter och halvblods prinsen. Vaknades sedan upp lagomt i tid för att åka ner på stan och äta lunch på Eastern Palace. Efter lunchen strosade vi runt på stan. Gick bland annat på Guldsmedjan där dom lagade mitt guldarmband graits! Inte illa när man får saker graits.

Köpte en t-shirt på Lindex för endast 50 kronor och sen gjorde C ett batteri byte på sin klocka på Ur & Penn. Vi passade också på att åka en sväng på Expo där vi köpte en söt liten skål som passar till våra glöggmuggar och sen blev det ett paket kronljus.

Nu är vi hemma och har precis sett en film. Strax är det dags för hunden att gå på en promenad och vi ska försöka lista ut vad vi ska se på tv ikväll. Som vanligt finns det ingenting bra att se, så förmodligen blir det att se en film på datorn. Vad ska ni göra ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0