30 - Ett sista ögonblick

Så var det dags för den sista delen i utmaningen. Har funderat lite på vilket ögonblick jag ska skriva om och har tillslut beslutat mig för den dagen då vi åkte och hämtade våran lilla vovve!

Det hela började med en liten kommentar från min sida om att jag ville att vi skulle skaffa hund (något jag sagt till C flera gången, men hon har alltid sagt nej). Men så en dag så sa hon plötsligt ja!

Det var då det började, letandet efter hund, planering, inköp av saker och många tankar om huruvida vi hade tid och råd. Efter vad som kändes som en evighet hittade vi i alla fall en hund vi ville ha. En liten brun tik, korsning mellan labrador och cockerspaniel.




Vi pratade med uppfödaren och gjorde upp om tid och dag för att hämta henne. Dagen D så hoppade vi in i bilen och körde till Sjulsmark (ligger några mil norr om Skellefteå om jag inte minns helt felt!) Det var mitt ute i skogen och det var lite små knepigt att hitta dit. Men med hjälp av anvisningar från Hitta.se så tog vi oss dit.

Det var med nervösa steg som vi klev in i ett hus fullt med folk och hundar. På en gång såg vi vilken valp som var våran och hon var det sötaste vi någonsin sett! Hon var liten och brun och mjuk och vi fick hålla i henne och gosa lite medan vi väntade på veterinären som skulle besikta och chippa.

Sedan fick vi åka hem så vi packade in den lilla hunden i bilen. Med oss hade vi en banankartong vi gjort i ordning med filtar och lite annat. Där låg hon sött och sov hela vägen hem. Det kändes helt overkligt då vi tog in henne i lägenheten och vi verkligen kände att vi skaffat hund.


Trots att det kanske inte riktigt blev som vi hade tänkt oss med hunden. Hon var en riktigt mardröm då hon var valp och det var många tårar och många gånger jag bara ville sälja henne. Men nu är hon 2 år och även om hon fortfarande inte är perfekt så är hon helt underbar och jag skulle aldrig byta bort henne!

Kommentarer
Postat av: Natalina

aaw, vilken söt liten prick

2011-01-22 @ 14:36:27
URL: http://natalina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0