25 - En första

Detta kanske inte är den mest intressanta förta gången, men för mig är det väldigt speciellt. Jag talar alltså om första gången jag satt på ett flygplan! Fram tills det att jag var 22 hade jag aldrig någonsin flugit, inte hade jag varit utanför norden heller! Enda stället utanför Sverige jag hade varit på var Danmark!

Anledningen till min första flygresa var för att resa till Storbritannien och träffa C! Det hela började med en nattbuss från Umeå till Stockholm. Var på Arlanda supertidigt på morgonen och jag var med nervös än jag någonsin varit. Eftersom jag inte hade den blekaste aning om hur det gick till på flygplatsen fick jag fråga mig fram. Som tur var fanns det mycket hjälpsamma människor!

Jag checkade in tidigt och gick igenom säkerhetskontrollen för att sedan leta reda på min gate. Hittade den ca 1,5 timma innan det var dags för ombordstigning. Så jag passade på att äta lite medhavd frukost i hopp om att kunna lugna mina nerver lite. Kan dock säga att det i ärlighetens namn inte hjälpte alls!

Efter vad som tycktes vara en evighet fick vi kliva på planet och jag hade ingen aning om vad jag kunde förvänta mig. Det första som slog mig var hur litet planet var, jag hade nog alltid tänkt mig att flygplan var mycket större! Lyckades hitta min plats ganska så snabbt, hade valt ett säte nära gången ifall jag skulle börja må dåligt!

Satte mig ner och tog på mig säkerhetsbältet och sedan väntade jag. Jag hade ingen aning om vad som skulle hända och när jag hörde att det var dags för oss att ge oss iväg kände jag mig helt yr. När flyget tog av kändes det lite som att vara i en bergochdalbana! Mitt första intryck var att det var läskligt, men sedan så kändes det mest kul och jag kunde tillsist slappna av och njuta av utsikten och flygturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0