24 - Ett annat ögonblick

Ett ögonblick jag inte kommer att glömma i första taget var det som hände den 16 augusti 2010. Jag och C var uppe i stugan i Åmsele. Med oss hade vi vårat lilla busfrö (hunden så klart). Vi hade varit i stugan ett par dagar och vädret var hur härligt som helst. Det var ca 30 grader varje dag och inte allt för mycket mygg.

Det här var på eftermiddagen/kvällen och jag stod i köket och höll på med maten. Jag gjorde potatisgratäng med fläskfile. C var ute med hunden lekte och plötsligt kommer hon in till köket och ber mig komma ut med henne. Så jag stoppar in potatisgratängen i ugnen och promenerar ut till C.

Hon tar mig i handen och vi promenerar ner till älven som bara ligger ett stenkast från stugan. Väl där så tar vi några kort och sedan går vi ut på bryggan. Ute på bryggan så stället sig C helt plötsligt på ett knä och talar om hur mycket hon älskar mig och sedan frågar hon om jag vill gifta mig med henne!

Ögonen tårades och jag svarade så klart ja! Det är ett sådant där perfekt ögonblick som man inte tror existerar förrän man själv är mitt i ett! Omgivningen var fantastik och det var så romantisk och perfekt. Jag har nog aldrig varit lyckligare och det är ett ögonblick jag kommer att bära med mig resten av livet och vårda det ömt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0