22 - Det här upprör mig

Okunskap och brist på respekt gör mig upprörd. När man trots att vi lever på 2000-talet har kvar samma värderingar som man hade på 1900-talet. Människan och teknologin utvecklas och det måste våra värderingar också göra, hur ska vi annars kunna utvecklas vidare?

Jag har aldrig förstått varför man ska behandlas annorlunda bara för att man sticker ut i mängden. Jag har alltid tyckt att alla människor är lika mycket värda. Så när människor blir behandlade olika bara för att dom inte passar in i mängden så blir jag upprörd.

Jag respekterar så klart människors åsikter och att de har rätt att ha sina åsikter. Jag respekterar att det finns människor som inte tycker om homosexuella, eller mörkhyade etc., dom har rätt till sin åsikt. Jag känner inte på något sätt att det är mitt jobb att få dom att tycka som jag. Dom har rätt att tycka vad dom vill, men det betyder inte att jag håller med om deras åsikter.

Ibland känns det som att vi alla är grottmänniskor som inte tycks förstå att alla är vi individer och var och en är annorlunda på sitt sätt. Det finns ingen som är "normal", normalitet är bara ett begrepp vi använder oss av för att slippa tänka på att vi alla är annorlunda. Våga vara annorlunda, våga stå för den du är och våga respektera att andra människor kanske inte tycker som du.

Kommentarer
Postat av: Natalina

riktigt bra skrivet! tummen upp :)

2011-01-12 @ 21:44:32
URL: http://natalina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0