13 - Den här veckan

Den här veckan har varit ganska så lugn då jag har varit superfökyld och mest har legat i soffan och vilat. C har varit ledig och om jag hade varit frisk hade vi säkert gjort lite mer saker.

Vi har i alla fall handlat lite småsaker på mellandagsrean, sen har vi sett på dom första 10 avsnitten i säsong 2 av Glee! Vi har faktiskt mest bara passat på att umgås och mysa och C har tagit hand om mig. Ibland är det skönt att bli ompysslad!

Nyårsafton spenderade vi med familjen hos mammas pojkvän. Vi blev bjudna på godmat och vi hade med oss en en del öl. Sen spelade vi spel, vi spelade bland annat "Upp till bevis", "Galen Panna" och "Trivial Pursuit". Galen Panna är nog mitt favorit spel, tycker att det är jättekul, speciellt då man har druckit en öl eller två! Dessutom är det ett bra spel att spela då C kan vara med utan större problem.

Nyårsdagen vaknade vi ganska så sent och började med frukost i köket med alla andra. Sen blev jag supertrött och ena örat började värka, så då gick vi och stängde in oss i vårat sovrum där vi såg en film på datorn, eller jag sov och C såg på film. Sedan spelade vi en omgång Skipbo med lillasyster och sen blev vi även bjuden på mat!

Efter maten spelade vi "TP" men det gick inget vidare. Sen förkylningen har det slagit lock för öronen och på nyårsdagen så började ena örat göra ont som sjutton så det var lite svårt att koncentrera sig. Så till sist fick vi tacka för oss och köra hem. Kvällen spenderades sedan i soffan där vi såg på Harry Potter och Fången från Azkaban.

Idag har örat gjort ännu ondare men jag försökte strunta i det och vi åkte ut en sväng. Vi åkte bland annat iväg på Djurmagazinet för att titta på lite hundgrejor, sen åkte vi till ÖB där det blev några små köp. Efter det åkte vi till Expo på Teg men där var det stängt!

Så i åkte hem där jag la mig i soffan och försökte vila lite då örat gjorde jätteont. Sen dess har vi spelat några omgångar Skipbo och nu har C gått ut med hunden. Ikväll ska vi se på Harry Potter och Den flammande bägaren. Ska försöka få en tidig kväll också då jag ska till vårdcentralen i morgon bitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0