100 frågor!

1. Hur gammal är du om fem år?
Om fem år är jag 30!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Med C

3. Hur lång är du?
171 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Det var nog The Chronicles of Narnia - Voyage of the Dawn Treader

5. Vem ringde du senast?
Mamma!

6. Vem ringde dig senast?
Mamma

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Nej då :) (från mamma)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag föredrar nog att ringa, men det beror på till vem!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
Igår vid 18-tiden

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå-grå-gröna

12. När vaknade du i dag?
Jag vaknade väl vid 8.30 tiden av att grannarnas hundar ylade, men somnade sedan om och vaknade ordentligt vid 10-tiden

13. Vilken är din favoritjulsång?
Happy Christmas med John Lennon

14. Vilken är din favoritplats?
Helt klart stugan i Åmsele

15. Vilken plats föredrar du minst?
Tandläkaren

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag har ett fast jobb, jag och C har ett fint hus i Storbritannien, 2 barn och minst en hund.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag vet faktiskt inte om det var något som skrämde mig om natten då jag var liten!

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Det var faktiskt hunden igår då vi var ute och gick och hon hoppade över snödrivor och ramlade med huvudet före rakt ner i djupsnön!

19. Hur stor är din säng?
180×200 cm

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Sover i trosor

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har två och C har två, men jag sover bara på en!

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett

24. Vilka städer har du bott i?
Umeå

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Jag föredrar strumpor, fast går jag ut så vill jag så klart ha skor på mig. Barfota tycker jag inte om att vara!

26. Är du social?
För det mesta, men ibland slår latheten till och jag vill bara sitta inne och göra ingenting!

27. Vilken är din favoritglass?
Hmm, det var svårt. Piggelin kanske eller så Ben & Jerry's Fishfood

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Kladdkaka tror jag, älskar choklad!

29. Tycker du om kinamat?
Kinamat är bland det bästa jag vet, framför allt kyckling!

30. Tycker du om kaffe?
Nej

31. Vad dricker du till frukost?
Jag brukar inte äta frukost

32. Sover du på någon särskild sida?
Jag sover på höger sidan

33. Kan du spela poker?
Ja

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja det är klart, det är bland det bästa som finns!

35. Är du en beroendemänniska?
Jag tror inte det

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nja, det kan jag inte påstå. Men tror dock att brors flickväns lillebror har samma födelsedag som jag

37. Vill du ha barn?
Ja, två stycken vill jag ha

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och mycket lite spanska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, två gånger. Första gången då jag blev påkörd av en bil då jag var 15 år och sedan andra gången då jag var runt 17 och söp mig alldeles för full nere på stan!

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Jag föredrar nog en pool, men havet är härligt det också!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Något för mig och C eller helt bara C, älskar att skämma bort henne

42. Äger du dyrbara smycken?
Nja, det skulle jag nog inte påstå

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Grey's Anatomy och The Big Bang Theory

44. Kan du rulla med tungan?
Nej

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag tror nog att det måste vara min kompis C, hon får en alltid att skratta!

46. Sover du med gosedjur?
Nej. Men om C inte sover med mig kan det hända att ett eller annat gosedjur slinker ner i sängen!

47. Vad har du för ringsignal?
Uncle Kracker - Follow Me

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej, men jag tror nog att mamma har kvar något nere i källaren.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En musmatta

50. Flirtar du mycket?
Nej det gör jag inte, gjorde väl det innan jag träggade C.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej, men jag kan fylla på olja!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Blå Dalia av Nora Roberts

54. Läser du dagstidningen?
Läser VK på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Nej, vi har inte ens en stereo i bilen!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix FM tror jag att det var, lyssnar inte speciellt ofta

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Inköpslista till en smörgåstårta

59. När var du i kyrkan senast?
Hmm, det var nog då min syster konfirmerade sig för 3 år sedan

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Det var nog Britt, svenska och SO läraren

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Haha, typ 2 dagar. Tycker inte riktigt om tält, eller rättare sagt så tycker jag inte om småkryp!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Det var nog C det

63. Vad lyssnar du på just nu?
Surret från datorn och C som knapprar på sin dator

64. Har du varit med i tidningen?
Ja, jag var med i tidningen då jag fyllde 18 (tror jag att det var), blev intervjuad över telefon och sedan kom en fotograf och tog bilder på mig nere på stan. Fick ett dubbeluppslag i VF. Sedan har jag också varit med i tidningen då jag var 16, där jag svarade på frågan "Vad ska du göra på lovet?"

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Jag brukar undvika att äta konstiga saker, men för mig är nog det konstigaste marmite.

66. Vem såg dig naken senast?
Min sambo

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Rosa och vit

68. Hur imponerar man på dig?
Jag blir imponerad av folk som vågar vara sig själva och av folk som är osjälviska helt utan baktanke. Jag blir också imponerad då folk överraskar en och visar sig vara mer än vad man trott.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Jag brukar inte ringa någon alls, utan jag pratar med C

70. Har du någon piercing?
Nja, jag har hål i öronen men det räknas väl inte riktigt.

71. Din största vinst?
Det är C! Nej, men jag har faktiskt aldrig vunnit något. Ingenting som jag kommer ihåg i alla fall. Men det känns ändå som att jag har vunnit storvinsten på lotto eftersom jag har C

72. Civilstånd?
Förlovad

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Aftonbladet, VK, Facebook, Bloglovin och Blogg.se

74. Är du fåfäng?
Nej, det skulle jag nog inte påstå. Det är väl klart att jag ibland försöker se lite finare ut och att jag inte har på mig vad som helst när jag går ut. Men har inte heller några problem med att gå ut i mjukiskläder och osminkad.

75.  Ångrar du någonting du gjort?
Det finns väl en hel del jag ångrar, det jag ångrar just nu är att vi inte köpt simkort på simhallen tidigare

76. Hur gammal är din pappa?
Han fyller 50 i år.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Mitt drömjobb är att få jobba med att rädda hästar som ingen vill ha. Att ha min egen verksamhet och både få pyssla i stallet och med hästarna men också få göra lite kontorsarbete och annat som hör till-

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Jag skulle verkligen vilja fara till Seychellerna, det är mitt drömresmål och jag har bestämt mig för att en dag ta mig dit. Jag skulle också vilja ha ett Wii och ett Xbox Kinect, men pengarna räcker inte till!

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
När jag var liten hade jag ett antal fiskar och nu har jag och C en hund.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag är livrädd för spindlar, börjar ofta att gråta om jag ser en! Jag tycker att Bruce Willis är sjukt snygg (även om han faktiskt börjar se lite gammal ut!) När jag var mellan 10-12 spelade jag basket!

81. Svär du ofta?
Ja, alldeles för ofta

82. Sverige när det är som bäst?
Sommaren ute i stugan med älven ett stenkast från stugan och ett glas cola i handen sittandes på en solstol medan man läser en god bok.

83. Kan du åka slalom?
Haha, nej verkligen inte! Kan inte åka någon sorts skidor, kan varken svänga eller bromsa!

84. Vad har du ätit i dag?
Prinskorv med stektpotatis och rödbetssallad till lunch.

85. Vad har du för utbildning?
Jag har läst gymnasiet på Komvux, har läst bland annat ekonomi, data, webbdesign, litterär gestaltning och lite annat smått och gått. Är utbildad ungdomsledare och är internutbildad ridinstruktör för en ridskola här i Umeå.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Är väl inte direkt nöjd med någon kroppsdel! Men måste jag välja någon så får det nog bli öronen, dom är ganska så söta!

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Ögonen, jag har små ögon med små ögonfransar.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Jag är sjukt envis, har jag bestämt mig för något så ger jag inte upp.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Jag är envis, ger aldrig upp trots att jag borde

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Sapfo och Selma Lagerlöf

91. Saknar du något?
Ja, jag saknar hästar och att vara i stallet

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja det tycker jag, på något sätt ska dom firas.

93. Vad gör dig ledsen?
Sorgliga saker så klart, som när någon dör eller liknande. Men utanförskap och mobbning gör mig också ledsen.

94. Vad gör dig glad?
Att få vara med C och spendera tid med familjen och bara umgås och njuta av varandras sällskap.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Är förlovad nu

96. Vad ska du göra i helgen?
Jag har faktiskt ingen aning, det är ju bara tisdag!

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Det vet jag faktiskt inte. Kanske var det då jag och en kompis lekte "hästar" hos mamma och sprang omkring i korridoren och hoppade över tvätttunnor och stolar medan mammas föredetta låg och sov för att han jobbat natt!

98. Vad har du för laster?
Jag älskar choklad och kan äta hur mycket som helst!

99. Vem är din förebild?
Jag vet faktiskt inte, men jag tycker att Oprah Winfrey är en fantastisk människa.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Läsa lite bloggar som jag följer och sedan springa ner i tvättstugan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0