Varg jagar liten hund!

På torsdagar ska vi gå ut med B och D's hundar på lunchen. Idag var första gången och vi traskade glatt iväg till andra sidan gatan för att gå ut med dom "små pojkarna". Det är bara en av dom som faktiskt är liten, den andra är en stor huskey som ser ut som en varg!

Vi klädde på pojkarna och traskade ut i snöovädret. Allt gick bra och pojkarna skötte sig fint...ända tills vi kommit lite mer än halvvägs och det kommer en kvinna joggandes med sin hund bakom oss. Huskeyn som då inte är speciellt glad i andra hundar på promenader blev lite tokig och trots att han hade på sig ett "Gentle lead" så lyckades han slita sig!

Så där stod jag med kopplet i handen medan hunden direkt sprang fram till kvinnan och hennes lilla hund. Sen ser jag bara hur han gapar stor och får in typ hela den lilla hunden i munnen! Kvinnan blev förstås livrädd, skulle jag också ha blivit om en stor vargliknande huskey stoppade in min lilla hund i munnen.

Hon försökte springa där i från och viftade med armarna och skrek. Jag sprang efter och försökte kalla tillbaka hunden. Hunden själv tyckte mest att det hela var roligt och trodde att det var någon sorts lek. Det var först när kvinnan plockade upp sin lilla hund som jag fick tag på min!

Som tur var verkade den lilla hunden inte gjort sig illa och jag tror att i ärlighetens namn så var det kvinnan som blev mest rädd, hunden verkade inte bry sig speciellt mycket. Efter det var vi alla lite omskakade men lyckades ändå avsluta promenaden utan fler missöden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0