När tar det slut?

Kunde inte sova i morse, vaknade klockan 8.30. Kändes lite ovärt att vakna så tidigt när jag har möjlighet att sova längre. Men inte så mycket man kan göra åt saken. Har pysslat runt lite på nätet, kollat lediga jobb, läst lite bloggar och skickat lite mail. Klockan är bara 10.40 och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på resten av dagen.

C har skrivit en lista med saker som jag kan göra. Får se om jag finner orken till att ta tag i något av dom. Vid lunch blir det en promenad med B och D's hundar. Kan väl knappast påstå att jag ser fram emot att gå ut i kylan, men det är ju något att göra en stund i alla fall!

Är sjukt less på att vara arbetslös nu, har snart varit arbetslös i 8 månader. Det känns deprimerande att tänka på hur länge jag har försökt att få ett jobb. Jag vet så klart att det finns dom som varit arbetslös betydligt längre än vad jag har, men det känns deprimerande ändå. Jag har ett bra CV och ett bra personligt brev och ändå så händer det ingenting.

Har fått komma på intervjuer men sedan efter det så händer ingenting. Jag har inte tillräckligt med arbetslivserfarenhet men kan inte heller få någon mer arbetslivserfarenhet. Så vad gör man då, hur länge orkar man gå hemma och göra ingenting?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0