Fredag idag, vilket betyder schlager imorgon

Äntligen så är veckan slut, jag går alltid och längtar efter helgen. Varför då frågar vissa, du är ju arbetslös och är "ledig" varje dag. Även om jag nu är "ledig" så innebär det ju inte att varje dag är som en lördag. Ingen annan är ju ledig så man har ingen att umgås med, dessutom så finns det inte direkt mycket att göra på veckodagarna heller. Fast i ärlighetens namn finns det inte så mycket att göra på helgen heller!

Men på lördagarna får man ju i alla fall se Melodifestivalen! Jag tycker om Melodifestivalen och Eurovision, sitter alltid klistrad framför tv:n. Måste dock säga att jag inte alls tycker att det är bra hur vinnarn röstas fram och allt tjaffs med andra chansen och att de som går vidare i andra chansen delas upp i heat! För det första är det jävligt krångligt, sen så finns ju risken att inte rätt låt vinner.

I år tycker jag att kvaliteten på låtarna har varit helt urusel! Det har inte varit några speciellt minnesvärda låtar som redan satt sig i skallen. Inte har det varit några minnesvärda framträdanden heller, om man nu inte räknar dom som varit kass. Sämsta hittills tycker jag nog är The Moniker - Oh My God. Den sången och framträdandet var som en riktigt dålig LSD-tripp!

Jag har blivit grymt besviken på låt kvaliteten och jag hoppas verkligen att vi får se och höra några riktigt bra framträdanden på lördag. Annars finns risken att när Eurovision väl kommer att jag förnekar att jag är svensk!

Kommentarer
Postat av: ☆VERONICA☆

ja det har verkligen inte varit någon hitmaskin i år !

2011-02-25 @ 15:14:56
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0