Första gången på många år!

Vilken helg vi har haft! Det har varit helt underbart att få komma bort från stan en stund, att få koppla av och bara ha det mysigt tillsammans. Vi åkte mot stugan i fredags eftermiddag, var något oroliga över att det skulle vara väldigt kallt där uppe då det tidigare på dagen varit -37! Men när vi kom fram vid fem-tiden var det bara -12.

Fredagkvällen spenderade vi sedan i soffan med tända ljus och lite bubbel. Jag var supertrött och var redo att gå och lägga mig klockan kvart i tio. Lyckades dock hålla mig vaken nästan två timmar till innan jag somnade.

Lördagen spenderade vi utomhus,vi åkte spark, grillade korv, drack varmchoklad och lekte i snön. Hunden tyckte att det var roligt att springa lös, hon har inte kunnat göra det hemma eftersom hon löper. Men ute i stugan finns det ingen så hon har fått vara lös. Vi passade även på att se om hon kunde dra en pulka/spark och det var inga problem, tror knappt att hon märkte något.


Lördag kvällen tittade vi på Melodifestivalen, så här i efterhand kunde vi lika gärna ha låtit bli. Låtarna var helt värdelösa, den värsta av dom alla var nog The Monikers - Oh My God. Vem som än skrev den låten och planerade framträdandet måste ju ha varit hög på LSD! Kan inte heller påstå att Babsan var speciellt bra, men det var i alla fall en aning underhållande! Efter fiaskot så tittade vi på Burlesque, sjukt bra film. Mycket rolig och mycket bra musik!


Söndagen var vädret något kallare men vi valde att vara utomhus ändå. Vi hittade dessutom skidor och pjäxor ute i förrådet. Så vi åkte skidor, måste erkänna att det var betydligt mycket svårare än vad jag minns. Men sista gången jag åkte skidor var i grundskolan, så det var väl ett tag sedan! Mycket roligt var det dock och skidorna fick även följa med oss hem!

Igår kväll kraschade vi utmattade i soffan där vi tittade på några avsnitt av Ensamma Hemma, sedan blev det en ganska så tidig kväll. Idag är det Alla Hjärtansdag och jag har fått ett supergulligt kort av C. Dessutom har hon planerat något för ikväll, vad vet jag dock inte! Hoppas ni har en riktigt mysig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0