Ut istället för in

Idag är det strålande sol och varmt och skönt ute. Detta hade jag tänkte fira med att ta fram cykeln ur förrådet och ge mig ut på en cykeltur med hunden. Såg verkligen fram emot att få ta en cykeltur och det är ett perfekt sätt att motionera hunden.

Så när jag klev upp så tog jag med mig cykelpumpen ut till förrådet och skulle pumpa upp däcket. Först så gick allt jättebra och när däcket sedan blivit så hårt som jag ville och jag skulle ta bort pumpen så lyckas jag på något sätt dra ur all luft ur däcket!? Fattade ingenting och allt hände på ca 3 sekunder. Så jag försökte blåsa upp däcket igen, men det gick inget bra och luften bara rann ur.

Så jag har väl förmodligen lyckats ha sönder något. Jag har verkligen inte så stor koll på cyklar och ventiler och annat jox. Så jag gav helt enkelt upp och ställde tillbaka cykeln och fick istället ge mig ut på en promenad. Det var visserligen härligt det också, men jag hade sett fram emot en cykeltur i solen.


Eftersom jag inte kan det här med cyklar och uppenbarligen inte fattar någonting så får jag vänta tills C kommer hem innan  jag får ge mig ut på en tur. Tycker det är så härligt att cykla, dessutom är första cykelturen på året alltid speciell. Första cykelturen på året är likamed vår för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0