Snart är det dags igen

Igår var jag till astmasköterskan som kunde konstatera att jag har astma, så nu väntar jag på att bli kallad på återbesök hos läkaren så att jag kan få lite medicin. Har visserligen fått bricanyl utskriven, men den ska man bara ta vid behov. Behöver en att ta i förebyggande syfte också eller vad man nu ska kalla det.

Resten av gårdagen lunkade på i maklig fart. Vi tog en härlig kvällspromenad med hunden ner till sjön där hon fick simma runt och leka lite i vattnet. Hon är så otroligt söt, älskar verkligen att vara i vattnet och simmar runt och frustar glatt. Man blir glad av att bara titta på henne.

Idag blev det en tidig start för min del då jag hade tid hos tandläkaren 7.15. Kändes lite motigt att gå upp klockan 6.30, men det gick ändå ganska så bra. Lagade två hål hos tandläkaren och det gick bra det också. Ganska så bra att ha tid supertidigt, då har jag inte tid att gruva mig över att gå till tandläkaren.

 

Kom hem och tog en cykeltur med hunden som skötte sig helt perfekt. Drog inte alls utan travade på bredvid cykeln och var jätteduktig. Sen när jag kom hem kunde jag inte motstå frestelsen att krypa ner i sängen bredvid C. Så jag läste min bok en stund och sedan lyckades jag faktiskt somna trots att bygg-gubbarna är här och lever om.

 

Vaknade först klockan 11.45, så skönt med lite extra sömn. Kände att jag behövde det efter att ha varit uppe så tidigt. Nu är det snart dags för lunch och sedan får vi se vad resten av dagen bjuder på. Snart är det dags för lite ledighet igen, ska bli härligt. Vi åker till Djäkneboda för att fira valborg och umgås med familjen, jag hoppas på soligt och varmt väder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0