Riktigt grått och trist

Idag är det inget väder man blir glad av. Vaknade upp imorse för att höra hur det regnade ute, hade verkligen ingen lust att gå ut med hunden i regnet så istället vände jag på mig och somnade om. När jag sedan vaknade strax efter 10 hade det slutat regna.


Tog en kall och blåsig promenad med hunden till affären där jag handlade lite saker till middagen ikväll. Har bjudit hit mamma och hennes karl på middag och tänkte bjuda på fläskfilé med potatisgratäng. Ska bli trevligt att få lite middags sällskap, dessutom tycker jag om att laga mat så det passar ju bra.

När jag kom tillbaka efter min promenad så dammtorkade och dammsög jag och sedan när jag liks var igång så passade jag på att göra iordning efterrätten på en gång. Gjorde en kladdkaka med nötter i, dock blev det inte speciellt många nötter då jag trodde att jag hade fler än jag gjorde och jag kände inte för att gå iväg på affären igen.


Nu ska jag alldeles strax ta och göra mig lite lunch, har inte hunnit med att äta än. Men jag jag har hunnit med att Skypa med C vilket alltid är trevligt. Skype är helt perfekt, så skönt att kunna prata med varandra när vi vill utan att det kostar en massa pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0