Nu är det som det ska vara igen

Nu är C äntligen hemma och det känns som att vardagen kan återgå till det normala. Hämtade henne på flyget i fredags och vi har haft en supermysig helg. I fredags tog vi det bara lugnt, vi åt pizza och såg på tv, kändes så där lagomt ansträngande.

I lördags tog vi en sväng ut, vi for på Rusta för att köpa tandkräm och sedan mötte vi upp B och D på Coop för att handla lite. Jag fyndade även en BH på Kappahl för endast 65 kronor, alldeles lagomt pris tycker jag. Resten av lördagen spenderade vi hemma, vi kikade på Harry Potter och Dödsrelikerna Del 1, som C köpt med sig från Storbritannien. Jag längtar redan tills sista delen kommer ut, tycker att den kan komma snart!

Sedan fick vi ett besök av bror och hans flickvän och sedan kikade vi så klart på Körslaget. Trist att Team Lisa åkte ut, men jag skyller på att dom fick en dålig första sång. Jag tycker att den där Poodles snubben borde ha åkt ut, gillar han inte alls!

Igår så var vi uppe tidigt för att vara söndag! Redan klockan 9 ringde väckarklockan och vi klev upp och gjorde oss iordning för att fara och uppvakta farfar som fyllt år. Vi mötte upp pappa och hans sambo, samt lillasyster. Sedan gick vi in för att hälsa på farfar som verkade väldigt glad att se oss allihopa.

Bror och hans tjej död upp lite senare och tillsammans åt vi pizza allihopa. Farfar verkade verkligen uppskatta pizzan, kan tänka mig att det inte är så ofta man får pizza när man sitter på ålderdomshem! Vi hade det mycket trevligt och efter ca 2,5 timme så for vi hem.

Resten av söndagen spenderades i soffan där vi kikade på tv och bara tog det lugnt. Precis så där som man ska göra på söndagar. Idag tog vi en liten sovmorgon och sedan ner på stan en snabbis för att lämna lite papper. Nu blir det att söka lite jobb och sedan får vi helt enkelt se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0