Första stegen är taget

Det har varit några ganska så intenvisa dagar här hemma. I förrgår så sa vi upp kontraktet på lägenheten, det känns helt sjukt att det nu är verklighet att vi flyttar om 3 månader. Det känns som att det är jättekort tid kvar och på något sätt känns det som att vi inte har tid att göra allt vi vill göra. Beror väl kanske lite på att jag är en sådan där som vill att allt ska vara klart i god tid, så jag lär väl vara färdig packad en månad innan det är dags att flytta!

Igår firade vi dessutom 4 år tillsammans, det har varit 4 helt underbara år och jag känner mig väldigt glad och lycklig. Vi firade genom att inte göra något speciellt, vi var bara hemma och myste. Lagade god middag och sen såg vi faktiskt på Alladin, som var den allra första filmen vi såg tillsammans. En riktig mysdag hade vi och jag var dessutom helt övertygad om att det var lördag.

Därför kände jag mig lagomt irriterad då telefonen ringde klockan 9, imorse. Jag hann tänkta flera gånger att vem fan ringer klockan 9 på en söndag?! Men sen kom jag så klart på att det faktistk är torsdag så jag fick allt svälja min irritation!

Idag blir det lugna puckar, tror att mammas karl ska komma hit och fixa vindrutetorkarna på bilen så att vi kan köra vår egen bil till stugan, vore inte så dumt! Sen ikväll blir det nog att packa så att vi är redo att fara till stugan då vi vaknar imorgon. Stannar i stugan tills på lördag, känns som det är lagomt lång tid att sova på en bäddsoffa!

På söndag ska C laga middag, vi har köpt en hel kyckling som ska tillagas och till det blir det så kalrt potatis, grönskar och annat smått och gott. Det känns som att det kommer att bli en superhärlig helg med massa mys och lek med hunden och familjen, precis så som det ska vara under påsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0