Återupplivad!

Efter att ha pratat med C igår kväll och hon förklarar hur jag skulle göra för att pumpa däcken på cykeln så insåg jag att jag gjort i stort sett det motsatta. Så inte så konstigt att all luft pös ut ur däcket!

Så med vetskapen om hur jag skulle göra, och inte göra för den delen, så gav jag mig på ett nytt försök att pumpa däcken för att ta mig ut på en cykeltur med hunden. Idag gick det betydligt mycket bättre och jag lyckades faktiskt få in luft i däcket och det stannade dessutom där inne!

Så istället för en morgonpromenad blev det en cykeltur. Superkul tyckte både jag och hunden, dock var hon lite fundersam på vad det var som hände. Men hon kom snabbt ihåg! Det blev bara en kort sväng imorse då det var första cykelturen för året.

Nu har vi precis varit ute på en till cykeltur och hunden ligger nu utslagen på golvet. Den här gången rådde det ingen tveksamhet om vad söm pågick och hon var taggad till tusen. Vi tog en lite längre sväng och var ute i ca 25 minuter, lagomt länge tycker jag.

Nu känns det i alla fall som att hunden är väl rastat och jag kan åka till mamma för att äta middag och lämna hunden med gott samvete. Tänkte dessutom att hon skulle få tugga på sitt dinousarieben när jag kommer hem ikväll. Lär nog inte vara borta allt för länge då det är Grey's Anatomy ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0