Svärmor har landat!

Phew! Svärmor har bara varit här i en och en halv dag men jag är redan slutkörd! Beror väl egentligen mesta dels på att jag kämpar mot en envis förkylning! Igår blev det i alla fall ganska lugna puckar. Började dagen med möte på Arbetsförmedlingen sedan fortsatte dagen med shopping på Ica Maxi och lite sista minuten förbredelser hemma.

Klockan 16.00 landade svärmor här i Umeå efter många timmars resande. Resan hade gått bra och personalen hade varit trevlig! Väl hemma blev det förstås en rundtur av lägenheten och sen kaffe och lite surr. Tiden gick fort och sedan var det dags för mig att laga mat!

Dagen till ära så åt vi fläskfilé i sås med hemmagjord klyftpotatis och bröd och sallad och till det serverades det ett glas vitt vin. Mycket gott blev det om jag får säga det själv! Kvällen avslutades sedan i soffan där vi kikade på Idol och på House. Sen var svärmor trött och ville gå och lägga sig. Då både jag och C kändes oss trötta gick vi också och la oss. Kikade dock på några avsnitt av Big Bang Theory innan vi slutligen somnade!



Imorse blev det en tidig start (i alla fall för mig och C som är vana att sova till minst 9.30)! C vaknade till ljudet av svärmor som gullade med hunden i köket, då var klockan 08.00. C valde att kliva upp medan jag valde att ligga kvar i sängen till klockan nio.

Efter att ha promenerad med hunden, ätit frukost, packat matsäck och gjort oss i ordning körda vi ut till mammas jobb för att hämta stugnyckeln. Sedan bar det av till Åmsele! vi gjorde ett snabbt depå stopp i stugan för att gå på toa och lämna av en ryggsäck för att sedan fortsätta till Mårdseleforsen.

Väl i Mårdsele valde vi att bara gå över den första bron och sedan stanna på grillplatsen för att äta lite lunch. Vi gjorde upp en eld, kokade Bullens Pilsnerkorv, drack varmchoklad och grillade marshmallows! Passade även på att ta några bilder av den vackra naturen!



Efter lunchen ute i det fria åkte vi tillbaka till stugan där dom vuxna (delvis C och hennes mamma) drack kaffe medan jag drack varmchoklad och åt en muffins. Vi kunde till och med sitta ute i solen, riktigt härligt var det! Om jag hade fått välja hade vi fortfarande varit där! Det finns inget bättre ställe att vara på än i stugan.

Dessvärre var vi tvungna att styra kosan hemåt! Svämor tog sig en tupplur i baksätet på hemvägen, man blir trött av den friska luften här uppe i vackra Norrland! Kvällen här hemma har sedan varit mycket lugnt. Jag lagade lasagne till middag och sedan satt vi oss i soffan och kikade på Robin Hood.



Jag har valt att gå och lägga mig, C och svärmor är fortfarande uppe men jag skulle tro att det inte dröjer allt för länge innan jag får sällskap i sängen!

Imorgon är det lunch på Easter Palace, shopping på stan och sedan ett möte med jobbcoachen på Manpower som står på schemat. Vad som händer efter det återstår att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0