Sista dagen med svärmor

Idag är det sista dagen som vi har svärmor här, eller ja hon är här en liten stund imorgon också men det räknas inte riktigt. Idag har vi varit och shoppat, igen! Sista souvenirerna för svärmor har inhandlats, dessutom så blev det lunch på Café Göteborg. Dock var tårtan jag åt idag inte lika god som den jag åt sist!

Efter lunchen åkte vi ut på Stömpilen där det blev ännu mer shopping! Har alldeles lagomt ont i fötterna nu, tror aldrig att jag har shoppat så mycket! Nu sitter vi allihopa i soffan och vilar fötterna innan det är dags att laga middag. Idag blir det fin middag, till förrätt ska vi äta mini västerbottenspaj och sedan till varmrätt blir det teriyakibiff med ris.



Vi har haft en superhärlig tid med svärmor här och i lördags hade vi våran förlovningsfest. Vi åt mat på Mix, som egentligen inte var allt för god, men vi hade trevligt. Sedan blev det tårta, kaffe och champagne hemma hos oss. Dessutom fick vi superfina presenter. Av pappa och hans flickvän fick vi en vacker tavla som vi har hängt i vardagsrummet, av mamma, mormor, morfar samt mina syskon fick vi pengar till våra förlovningsringar och av svärmor fick vi matchande berlock armband i silver, superfina! Dessutom fick vi även ett Lasse Åberg glas, en fotoram och doftljus av övriga familjemedlemmar.



Lägenheten känns riktigt uppfräschad nu då jag dessutom fick två vackra tavlor av svärmor i födelsedags present. Sedan köpte jag och C ytterligare en tavla som förlovningspresent från en av C's fastrar. Två av tavlorna hänger i vårat sovrum och en hänger i kontorer. Idag shoppade vi dessutom två skyltar från Mias lustgård, en som säger "Borta bra men hemma bäst" och en som säger "Kärleken övervinner allt". Nu blir det att lägga upp fötterna på soffan och vila en stund innan det är dags att laga mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0