När man har tråkigt!

Man kan ju fråga sig vad som händer när fyra stycken flator har tråkigt en lördag? Svaret: Det blir maskeradparty! Tidigare i veckan bestämdes det att vi skulle dricka öl med några kompisar, ingenting märkvärdig planerat. Men på lördag morgon vaknade vi till ett sms som sa "Party hatt är obligatoriskt". Jaha, tänkte vi och insåg att det var bäst att åka och shoppa!

Vi valde Barnenshus och hoppades på att dom skulle ha något roligt! Tur var väl det för där fanns det en hel sektion med utklädningskläder och tillbehör! Så då bestämde vi oss för att vi skulle löpa linan ut och komma i hel utklädnad och inte bara en hatt! C valde av naturliga skäl att klä ut sig till pirat! Jag hade desto svårare att bestämma mig men valde tillsist att klä ut mig till indian!

Det är dock inte det lättaste att köpa en maskeradkostym när man har en väldigt begränsad budget! Så därför var jag tvungen att tänka till lite extra och större delen av min kostym var därför hemmagjord! Jag gjorde till och med min egen käpphäst vid namn Sir Redneck! Kostymen var härligt underbar och jag och C skrattade gott åt oss själva!

Våra vänner dök upp som en blind man (med en skylt som sa "Sorry I'm blind can I feel your Tits?") och som Juno (dvs en gravid 16-åring) Vi hade en supertrevlig kväll som innehöll både det ena och det andra! Plus i kanten att vi vaknade upp utan baksmälla på söndagen!

Idag har vi storstädat här hemma eftersom C's mamma kommer hit imorgon! Jag har dessutom sovit en timma, har dragit på mig en förkylning lagomt i tid tills vi får besök! Känns mindre roligt, men det finns inte så mycket att göra åt saken!

Nu är det dags för en promenad med hunden och sen ska vi på Boom och köpa en filt! Imorgon börjar en riktigt fullpackad vecka så vet inte om jag kommer att ha tid att uppdatera bloggen något, men jag ska försöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0