Ledigt jobb sökes!

Idag har jag varit på informationsmöte om ungdomsgarantin. Inte intressant för fem öre och till största delen bara en massa skitsnack. I en timma och trettio minuter satt jag i salong 3 på Filmstaden och lyssnade på typ 8 stycken människor prata. Den ena värre en den andra!

Efter denna otroligt givande information var man tvungen att skriva på ett närvaropapper och dessutom välja en av fyra jobbcoacher. Detta är i mina ögon helt meningslöst då jag redan har haft en jobbcoach i typ 4 månader! Så varför ska jag nu ha en till? Dessutom så gör dessa coacher samma sak som den jag redan haft, så då kan man ju fråga sig vad den nya ska tillföra. Jag förstår mig inte på arbetsförmedlingen!

Dessutom för att göra saker och ting lite mer komplicerade, som om det inte räckte nu, har jag dessutom fått sju miljoner papper från Försäkringskassan som ska lämnas in varje månad. En för aktivitetsstöd och en för utvecklingsstöd eller något sådant! Man får ont i huvudet av att bara försöka tänka på hur allt ska fyllas i och vars allt ska lämnas!



Sedan så ska man så klart varje månad lämna in liknande papper till socialtjänsten för att få försörjningstöd. Där nöjer man sig inte heller enbart med papper på vad som händer inom socialtjänsten, utan kopior på allt som sker på arbetsförmedlingen och försäkringskassan ska också lämnas in, detta så klart utöver kopior på hyresavier och elavtal och allt annat mellan himmel och jord!

Jag känner att jag snart måste skaffa mig ett dokumentskåp för att kunna hålla reda på alla papper som ska till olika sorters myndigheter. Att det är så mycket pappersarbete med att vara arbetslös är ju helt bisarrt, kanske är det myndigheternas sätt att ge en erfarenhet med pappershandlingar utifall att man skulle få ett kontorsarbete någon gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0