Hur många flator behövs?

Riktigt pissigt väder har det varit idag! Hade man inte haft hund så hade man hållit sig inne, dessvärre har man inte direkt något val när man har en hund som vill gå ut! Imorse var det dock C som gick ut med henne, men jag tror att dom precis missade regnet.

Här hemma har vi haft fullt med hundar hela dagen. Vid 12-tiden gick C nämligen och hämtade Charlie och Sickan för att dom skulle få leka lite med vårat monster. Det slutade dock i stort sett med att alla hundar låg i var sitt hörn och sov. Vid 16-tiden kom i alla fall B och D hit för att hämta hem sina bäbisar och vi bestämde oss då för att trots regnet och släppa lös odjuren uppe vid vattentornet så att dom skulle få springa av sig.

Alla hundar utom Sickan fick springa lös till en början. Vårat monster tyckte att det var roligast att jaga bollen och var mindre intresserad av att jaga Charlie. Jag lyckades och skickligt nog med att få fast bollen i ett träd. I och med att jag lyckades med det fick vi också svar på frågan: Hur många flator behövs för att få ner en boll från ett träd?, svaret är 3 st.

Efter en ruskigt blöt lekstund traskade vi hem. Jag hoppade i badet för att värma upp mig själv och C ställde sig i köket och började med maten, idag blir det Sheperd's Pie! Det luktar underbart gott här hemma och det är inte länge kvar tills vi får äta. Jag har precis flyttat datorn till vardagsrummet och kopplat in högtalarna och gjort allt redo för att vi ska kunna titta på How I Met Your Mother medan vi äter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0