En sak avklarad

Idag var det hästtävlingar som stog på schemat. Vi åkte ut till Hippologum vid 12-tiden för att kolla på 1.20-klassen. Det var inte allt för många startande vilket gjorde att det inte tog allt för lång tid. Det var kul att titta på lite hästar igen och kul att se många duktiga hemmaryttare.

Efter hästtävlingarna åkte vi till Café Göteborg och åt lunch. Jag åt en supergod ost och skink sallad, C åt blomkålssoppa och svärmor valde potatis och kantarell soppa. Dessutom så blev det en tårtbit till efterrätt. Jag valde en underbart god pecan cheescake och svärmor åt en rusktigt god nougat/jordnötstårta. Det var lätt den godaste tårtan jag någonsin ätit!

När vi ätit klart var jag så mätt att jag knappt kunde röra mig. Trots det var vi tvugna att åka ner på Maxi för att handla lite inför förlovningsfesten imorgon. Det var ungefär sju miljoner människor på Ica Maxi eftersom det var fredageftermiddag. Trots alla människor var vi klara ganska så snabbt och kunde bege oss hem.

Väl hemma fick jag gå ut i regnet med hunden, kan ju tala om att det inte blev en allt för lång promenad. Nu sitter jag och svärmor i vardagsrummet med varsin dator medan C ligger i sovrummet med migrän efter att ha ätit för mycket chokladtårta på Café Göteborg.

Ikväll ska vi äta italienska köttbullar med tomatsås och sen ska vi en sväng på Godishuset. Sedan blir det nog att se en film innan det i vanlig ordning blir en tidig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0