Vars passar man in?

Det finns så många olika kategorier att välja på, är man butch, dyke, femme, lipstick, tecnodyke, etc. Det finns förmodligen fler katergorier än vad det finns homosexuella kvinnor! Det verkar finnas en för varje och jag förstår faktiskt inte varför man måste placera sig själv i en viss kategori.

Finns det kategorier för heterosexuella människor också? Dom som gillar brunetter, dom som gillar korta, dom som gillar folk med glasögon, dom som gillar långt hår, listan kan göras lång. Varför räcker det inte bara med att vara homosexuell, varför finns behovet av att bli placerad i en viss kategori?

Oavsett vilken sexuell läggning man har så är det väl ändå ett faktum att vi alla är individer? Som individer är vi attraherade av olika saker. Det är knappast någon som tycker att det är konstigt att en heterosexuell man inte är attraherad av ALLA kvinnor. Nej, det mest troliga är ju att han gillar en viss typ av kvinnor.

Precis som att homosexuella kvinnor är attraherade av olika sorters kvinnor, det finns ingen mall! Dessutom så anser jag att bara för att man i vanliga fall kanske är attraherad av en viss typ så finns det ingenting som säger att man inte kan bli attraherad av någon som inte hör till ens vanliga typ.


Läser man på så kan man förmodligen placera sig i en eller annan kategori. Själv tänker jag inte välja någon, utan jag tänker bara vara mig själv. Vem är du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0