Trotsat vädret

Jag och C har precis kommit in genom dörren! Vart visst borta längre än vi hade planerat, vi skulle ju trots allt bara kila iväg för att äta lunch! Rester från middagen igår blev det till lunch, mycket gott. Anledningen till att vi blev så sena hem var för att vi bestämde oss för att trotsa vädret och åka ner på Ica Maxi och storhandla!

Först så tog det ett bra tag att skotta fram bilen. På vänstersidan av bilen hängde det snö ner från taket, det stack ut minst 3 dm så det såg rätt roligt ut. Sedan hade det drevat som sjutton på vänstersidan så vi fick hämta snöskyffeln och skotta bort massor med snö innan vi ens kunde ta oss ut från parkeringen.


Väl ute på vägen så var det inga större problem att köra, inte alls så dålig sikt som jag hade förväntat mig. Dock så kör man ju en Volvo 244 som inte väger någonting alls bak, trots att det ligger fyra stycken sommardäck i skuffen! Allt gick dock bra tills vi kom till rondellen vid Ica Maxi, hade en bil framför oss som bromsade in och då skulle jag också bromsa. Men då bestämde sig Vinnie för att inte riktigt vara med (eller ja egentligen så var det väl isen på vägen) så vi gled rakt ut i vänster körfält och lyckades precis stanna innan vi åkte rakt ut i rondellen!

Såg att det var hjulspår där vi gled och sedan rakt ut i rondellen, så jag misstänker att vi inte var dom första som åkte på glid! Dock så gick det bra då vi fick stopp på bilen i rätt tid. Sedan körde vi vidare utan problen. Väl inne på Ica så verkade resten av Umeå också vara där, precis i vanlig ordning.


Vi tog oss dock runt relativt smärtfritt och fick med oss allt vi behövde hem. Så nu är både kylskåpet och frysen full och förhoppningsvis behöver vi inte storhandla förrän om en månad. Nu blir det att surfa runt lite innan det är dags att laga middag. Idag blir det något så simpelt som risgrynsgröt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0