Nu är det vinter Vinnie!

Phew! Känner mig lagomt slut efter att ha plumsat runt i djupsnö ett tag. Var tvungen att åka ner på arbetsförmedlingen och fixa med lite papper. Så då var jag tvungen att skotta fram Vinnie (För er som inte vet är Vinnie våran Volvo 244). Dom hade inte hunnit med att ploga parkeringen så lite knepigt var det att ta sig ut, men Vinnie är en duktig kille så vi klarade det ganska så smärtfritt.

Väl nere på stan gick det fort på Arbetsförmedlingen, hann desutom med att springa iväg på Apoteket och köpa lypsyl. Har varit på varenda apotek i närheten där jag bor för att köpa armens hudsalva (världens bästa lypsyl tycker jag!) Men det har inte funnits, det enda dom har haft är Tass-salva, som visserligen är samma sak, men någon gräns måste man ju ha!



Så idag testade jag apoteket nere på stan, ett av dom, hade tur och dom hade faktiskt. Så jag passade på att köpa två stycken, nu slipper man ha torra och trasiga läppar i vinter! Efter att ha köpt mina lypsyl knatade jag tillbaka till bilen och åkte hem. Stannade dock på affären på vägen hem för att köpa toapapper och middagsmat! Idag blir det någonting med grillad kyckling, har inte riktigt bestämt mig än!

Jag skyndade mig hem i tron om att jag var tvungen att springa ner i tvättstugan på en gång. Men underbara C hade redan varit nere och tagit hand om tvätten trots att hon fortfarande har migrän. Idag är det dock bätte än vad det var igår, hon tar sig ur sängen. Hon försökte även dammsuga här hemma, men där satte jag stopp! Man ska inte utmana ödet.

Kommentarer
Postat av: Principessan Madeleine

Åh så mysigt med djupsnö!

2010-11-10 @ 15:17:14
URL: http://principessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0