Regnet bara öste ner

Idag har jag och C varit på en liten roadtrip. Nämligen så att far min fyller år imorgon, så han har haft kalas idag. Vilket betyder att vi har varit nere i Övik och ätit tårta och umgåtts. Klev upp redan klockan 9 imorse och tog en cykeltur med hunden. Det var inte speciellt mycket folk som var ute vilket var skönt.

Sen klockan 11.30 hämtade vi upp min farmor och begav oss mot Övik. Vädret var inte direkt på våran sida och det regnade sjukt mycket, kunde knappt se ut genom rutan trots att vindrutetorkarna gick på max. Men vi tog oss i alla fall till Övik utan större bekymmer. Väl där bjöds vi på smörgåstårta och en massa annat gott. I ärlighetens namn kan jag inte säga att det var supertrevligt, det var snarare långtråkigt, men vad gör man inte för pappa?

Nu har vi i alla fall precis kommit hem, C är ute och promenerar med hunden som fick stanna hemma idag. Hon var överlycklig då vi kom in genom dörren, men inte så konstigt då vi varit borta hela dagen. När C kommer hem ska vi laga hamburgare och sen blir det nog att däcka framför tv:n.

Jag är trött och hjärnan är en aning mosig, det var jobbigt att köra i regnet när man knappt kunde se något. Jag har precis kollat vad det är på tv ikväll och jag känner mig sugen på att se The Jane Austen Bookclub, får se om C håller med mig när hon kommer hem.

Ett stort grattis till alla mammor där ute!




Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej!



Mejla mig jättegärna på angiven adress så jag kan komma med ett förslag till dig :)



Mvh



Katarina

2010-05-31 @ 10:03:49
URL: http://www.solomag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0