Ovanligt många

Har varit ovanligt duktig på att uppdatera bloggen den här helgen. Men det beror mest på att jag har lånat C's bärbara dator så att jag kan sitta i soffan och surfa samtidigt. Skulle vara kul att ha en egen bärbar dator, fast då finns väl risken att den följer med överallt!
Idag tog hela familjen en riktigt lång sovmorgon. Vi klev upp vid 12-tiden och då hade hunden fortfarande inte gnällt eller nåt. Var verkligne hur skönt som helst att få sova ut lite, kommer faktiskt inte ihåg sist vi sov så länge. Medan C var ute och promenerade med hunden tog jag tag i att städa ut i klädkammaren.
Vi har haft någon sorts sittmöbel/byrå där inne, den har varit i vägen en lång tid nu och idag tog jag äntligen tag i saken och rensade ut alla saker som fanns i den. Sen så drog jag ut den ur klädkammaren så att jag och C kunde bära ut den till soprummet. Sedan fortsatte jag med att städa på hyllorna i klädkammaren, stoppade undan en massa kartongen och annat tjaffs. Så nu är det rent och fint där inne och vi har äntligen blivit av med den vita möbeln!
Jag och C for sedan en sväng på ÖB och sedan på Willys för att köpa lite små saker. Som vanligt kom vi hem med mer saker än vad vi egentligen behövde, vi hittar alltid en massa saker vi VILL ha. Hunden fick sig i alla fall ett nytt koppel från ÖB som vi ska ha då hon är på stranden och badar, då slipper vi få det vanliga kopplet blött.
Till middag idag lyxade vi till det och vi åt rödvins marinerad fläskfile med potatisgratäng. Det var hur gott som helst och det blev till och med rester så nu slipper vi fundera på vad vi ska äta till lunch imorgon! Nu har C precis klivit ur duschen och vi ska alldeles strax göra oss redo för att se kvällens tv-program. Först på schemat står Gossip Girl, sedan blir det Brothers & Sister och efter det ska vi se på A Cinderella Story

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0