I bubbelbadet

Förlåt för den dåliga uppdateringen, men det har inte funnits tid eller ork till att uppdatera bloggen över helgen. Hittade lite tid över nu så tänkte ge en uppdatering av helgen!

Fredag
Jag, C och hunden packade in oss i bilen och körde ut till mammas karl på landet där mormor och bror också väntade. Väl där blev vi bjuden på grillat ytterfläskfile, hemmagjord potatissallad och potatisgratäng. Dessutom blev det varm fruktsallad och glass till efterrätt. Vi drack några glas vin och spelade OogaChakka, sen avslutade vi kvällen med Gin Rummy.



Lördag
Vaknade upp utan baksmälla vilket var väldigt oväntat men mycket trevligt. Vi vaknade dessutom lagomt i tid för frukost! Tryckte i mig mer bröd än nödvändigt men det var gott. Dagen förflöt utan större bekymmer och vi gjorde ingenting. Såg lite på tv och spelade fotboll med hunden. Vi blev dessutom bjudna på älgstek och potatisgratäng till middag. Kvällen avslutade vi hemma i vår egen lägenhet i lugn och ro.

Söndag
Vi tog oss en sovmorgon och kramades och myste i sängen. Sen åt vi en mycket civiliserad frukost vid bordet, inte så ofta det händer här kan jag lova. Oftast blir det frukost i soffan eller i sängen! Efter frukosten bestämde vi oss för att trotsa det gråa och blåsiga vädret och gav oss ut på en cykeltur med hunden. Vi cyklade till Anumark fram och tillbaka.

Väl hemma insåg vi att klockan fortfarande inte var mycket, så vi duschade och sen åkte vi runt på lite affärer. Köpte en morsdagspresent till mamma, nu ska jag bara komma ihåg att ge henne den på morsdag också! Vi avslutade dagen med att äta grillspett som var gjorda på fläskkotletter, paprika och för min del tomater. Till det åt vi pomesfrites och färskt bröd.

Vi hade en helt underbar helg och för en gångs skull kände vi oss mycket utvilade och avslappnade! Idag är C dessutom ledig då det är röddag i Storbritannien. Det har vi firat med en cykeltur runt Nydalasjön! Vi stannade naturligtvis och åt lunch efter halva vägen. Vi rostade mackor över elden och drack varmchoklad. C tog lite bilder som jag tänkte dela med mig av någon dag fram över.



Hunden är helt slut, tror aldrig att hon har sprungit så mycket i sitt lilla liv. Nu blir det ett par lugna dagar så hon får chans att återhämta sig. Tror nog att mitt arsle behöver ett par dagar att återhämta sig innan jag kan sätta mig på cykeln igen, man är ju inte direkt vältränad!

Jag har i alla fall nyss avnjutit ett riktigt hett skumbad. Hur härligt som helst, enda nackdelen är att badkaret här är lite litet. Det är tyvärr alldeles för litet för att jag och C ska kunna bada tillsammans, så man får alltid bada ensam vilket är lite tråkigt.

Nu ska jag gå och göra C sällskap i soffan innan det är dags att laga middag. Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0