Helgens uppdatering

Trots att jag vid ett flertal tillfällen befunnit mig vid datorn i helgen har jag av någon anledning inte uppdaterat bloggen. Kanske därför att jag inte riktigt har vetat vad jag ska skriva om, men nu är det i alla fall måndag och jag tänkte därför dela med mig av helgens upplevelser.

I fredags blev det en ganska så lugn dag. Jag och C bestämde oss för att gå på Eastern Palace och äta lunch, vi kände att vi behöva skämma bort oss själva lite och få lite kvalitetstid tillsammans. Vi åt tills vi sprack, tror aldrig att jag har varit så mätt förut. Vi provade dessutom på lite sushi, men fy fan vad äckligt det var! Höll knappt på att få in rullen i munnen utan att kräkas, gillar inte direkt lukten av rå fisk! Smaken var sedan det äckligaste jag någonsin ätit, var faktiskt tvungen att spotta ut sushin för att inte kräkas! Men nu kan jag i alla fall säga att jag har provat!



Fredag kvällen bestod sedan i vanlig ordning av Så ska det låta. Vi passade också på att ha en lite girls night. Vi badade fötterna i fotbad, målade naglarna och la ansiktsmasker. Dessutom så åt vi onyttigheter och såg på Dirty Dancing och Cocktail. Med andra ord en helt underbar kväll!

Lördagen började vi med en liten sovmorgon. Sedan tog jag en dusch medan C var ute med hunden, passade även på att göra iordning frukost medan hon var ute. Det var superhärligt väder i lördags så vi bestämde oss för att fara ut en sväng. Vi åkte ner på Strömpilen för att leta ett par solglasögon till mig, mina två par har av någon konstig anledning gott sönder! Hittade dock inga som passade speciellt bra, så jag kom hem utan solglasögon. Däremot kom vi hem med en back Andersson och lite annat smått och gott från Ica Maxi.

På kvällen gjorde vi årets första grillning, ja alltså då vi själva grillar, har redan hunnit med att äta grillat massor av gånger. Vi grillade i alla fall fläskfile marinerad i teriyakisås, majskolvar och det hela åt vi med lite potatissallad och självklart så sköljde vi ner maten med en öl.



Resten av kvällen drack vi lite öl och gjorde lite diverse saker. Vi fastnade båda två framför Puzzle Pirates en stund där vi spelade spader. Det blev en hel del skratt och det var lite nostalgi över det hela. Sedan parkerade vi våra rumpor i soffan där vi halv såg på Äventyraren Tomas Crown och åt hemmagjorda popcorn.


Söndagen började även den med en sovmorgon, älskar att vakna upp med C på morgonen och ligga och kramas en stund innan man behöver kliva upp. Det ger helt klart den bästa starten på dagen. Efter en härlig sovmorgon packade vi en picknick, tog med oss hunden och hoppade på cyklarna och cyklade runt Nydalasjön, 8,5 km är det runt sjön, alldeles lagomt. Vi stannade halvvägs och åt våran picknick och grillade marshmallows, superhärligt var det.

Efter ett par timmar utomhus blev det en välförtjänt dusch när vi kom hem. Sen kom mamma förbi med sitt gamla vardagsrumsbord som vi skulle ha. Passar bättre än vårat gamla och vi har dessutom lyckats ge det en riktigt personlig touch som både jag och C gillar väldigt mycket.

Kvällen avslutade vi med att se på Gossip Girl, Brothers & Sisters och Luftslottet som sprängdes. Ett helt perfekt avslut på en underbar helg. Nu är det dock måndagen igen och det är dags att ta tag i verkligheten som den här veckan består av hårdpluggning till ett prov och lite annat smått och gott.




Kommentarer
Postat av: TripleSex - Sex som det ska vara!

Det värsta är att det är det som de gör. Jag har inte träffat en enda femtonåring som till exempel är medveten om varför de dricker - enda svaret jag har fått är att alla andra gör det, eller för att det är "så gött" att festa. Med festa menar de att dricka sig medvetslösa. Minnesluckor är "häftiga".



Det är självklart att det finns unga som mår dåligt och flyr genom att röka på, och så vidare. Kanske är det bara jag som har dåliga erfarenheter när jag ärligt kan se tillbaka och säga att de flesta pundare och emos jag känner är personer som faktiskt inte saknar något materiellt och som har fått möjligheterna för att få må bättre gång på gång på gång. De kanske mår dåligt, men deras föräldrar och sjukvården står till deras förfogande och mer än så går det faktiskt inte att göra för någon annan. De har kompisar, antidepressiva, pengar, alltid någon att prata med - ändå så fortsätter de att "leva på gränsen", bara för att de säger sig inte kunna göra något åt det.



Sedan så anser jag väl att det är fegt att inte göra något åt det i och med att jag varit där själv, och omvärlden kan inte göra så mycket mer än att erbjuda dig vägar som gör att det blir lättare. Omvärlden kan inte tvinga dig att byta spår och det är därför som jag försöker, i alla fall försöker, ge en känga åt den kultur som mer och mer accepterar ungdomsfylla/droger som en del av livet. För de där sakerna har fan inget där att göra!



Ungdomar behöver få vara lite rebelliska, det kan jag hålla med om. Man vill inte vara som sina föräldrar och man behöver få hitta sig själv, även om det kanske går lite svajigt. Att ungdomar dricker är inget som jag personligen fördömer (herregud vilken dubbelmoral det skulle vara när jag själv gör det och är 18 år gammal), men jag tycker att det blir fel när det inte ses som något fel i att dricka för mycket. När stora delar av en gymnasieklass har rökt på eller sett någon röka på. Att det ses som häftigt, det är det som jag irriterar mig mest av allt på.



Meningen med den här kommentaren är inte att säga emot dig, den är snarare att ge dig en inblick i hur jag tänker. Genom mina år under vård så har jag fått en inblick i ungdomskultur som jag förmodligen inte hade fått annars, och det är med hjälp av kunskaperna som jag har haft med mig därifrån som jag ärligt talat kan säga att ja, jag tycker att den som inte försöker ta tag i sina problem är lat och feg. Och det hjälper inte hur länge som helst med att stryka personen medhårs, för även om h-n kommer att avsky dig ett tag så är det nödvändigt för att h-n inte bara ska fastna i ett destruktivt leverne.



Har efter att funderat på din kommentar valt att lägga in några rader med vart man kan vända sig för att få hjälp efter själva inlägget. Tack för din kommentar och hoppas att du kan läsa mitt sliddersladder till svar, tyvärr är väl inte den röda tråden den bästa!



Med vänliga hälsningar

C

2010-05-10 @ 17:00:15
URL: http://triplesex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0