Ett ofrivilligt bad

Idag är det torsdag och det är snart helg. Alltid skönt med helg men jag känner mig lite extra peppad på just den här helgen av någon anledning. Kanske för att fredagen börjar med ett kursprov för min del, så då blir det extra skönt att vara ledig sen.

Även idag är det stekhett här i Umeå, inte för att jag klagar. Det är hur skönt som helst och sommarkänslan börjar infinna sig på riktigt. C tog ledigt från jobbet en stund och vi cyklade ner till Nydalasjön med hunden. Tänkte att hunden skulle få plaska lite i vattnet och vi tänkte doppa tårna.

Vi kan väl säga så här att det blev lite mer än att bara doppa tårna för min del. Hade på mig 3/4 byxor så tänkte att jag kunde ju faktiskt gå ut lite längre. Hunden hon följde glatt med och simmade en bit. Men sen fick hon panik och började plaska och skvätta runt, vilket naturligtvis slutade i att jag blev dyngsur! Kändes precis som att jag hade badat med kläderna på!

Till min stora förvåning var det otroligt varmt i vattnet! Fattar inte riktigt hur det var möjligt, men skönt var det. Blev sugen på att bada lite mer, men hade inga badkläder och kände inte för att bli ännu blötare. Men jag och C har bestämt att om det är varmt imorgon också ska vi gå ner och ta årets första riktiga dopp! Men jag tror nog att det är säkrast att lämna hunden hemma!

Just nu står C i köket och lagar mat medan jag sitter här och latar mig. Dessutom så har C städat hela lägenheten idag. Känner mig något bortskämd! Efter middagen ska vi en sväng på Elgiganten för att leta efter ett spel till brorsans xbox 360. Vi ska nämligen ha band hero kväll imorgon med tacos och lite alkohol och han tyckte att det var dags för lite nya låtar! Efter en sväng på Elgiganten ska vi förbi mamma dels för att hämta hem hundens anti-dragsele som vi glömde i förra helgen och dels för att titta på mammas nya möbler som hon införskaffat på Ikea.

Vad ska ni göra i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0