En promenad i värmen

Jag har precis kommit in från en promenad med hunden. Är i efterhand mycket tacksam att jag hade vett nog att kolla på termometern innan jag gick ut! Satt nämligen här i datarummet och småfrös, hade visserligen bara ett linne och ett bar 3/4 mjukisbyxor på mig, men ändå. Hade tänkt gå ut i långbyxor, linne och en fleecejacka, men i sista stund kom jag på att kolla på termometern, den stod då på 25 grader i skuggan!



Så jag slopade fleecejackan och tog på mig en t-shirt istället för ett linne. Sjukt varmt är det ute och helst hade jag velat ha shorts på mig. Dock så äger jag inga shorts, vilket jag är säker att allmänheten tackar mig för! Jag och hunden tog en promenad upp i skogen och sen en liten sväng längs med cykelbanan, var ute i 35 minuter.

Hunden är lite smådryg just nu, vi misstänker att det är löp på gång ganska så snart. Det går inte att ha hon lös då hon inte lyssnar. Hon är allt för upptagen med att lukta överallt! Trots att jag vet att hon inte lyssnar försökte jag ha henne lös ändå. Gick bra i början och hon kom varje gång jag ropade, men ena gången jag ropade på henne såg jag henne komma i full fart mot mig, för att sädan tvärt vika av till höger och lukta på en mycket god sten!



Då tyckte jag att det räckte och tog på henne kopplet, tänkte att då får jag stå ut med att hon drar istället. Dessvärre hade jag retriverkopplet, vilket inte är så skönt att hålla i då hon drar! Men till min stora förvåning så travade hon bara på lugnt och fint precis i slutet av kopplet utan att dra. Antar att det är för varmt för att hon ska orka tjaffsa! Jag hoppas att det håller i sig resten av sommaren, då kommer det att vara skönt att vara ute med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0