En ny vecka

Igår blev det ingen uppdatering av bloggen, mest för att jag inte hade något att skriva om men också för att jag inte riktigt hittade lusten till att blogga. Idag regnar det här i Umeå och det är ovanligt lugnt och tyst här, i vanliga fall är det alltid bilar, människor eller traktorer som är i full fart här ute, men i samband med regnet verkar folk hålla sig borta.

Jag har hunnit med en hel del saker idag, jag har hunnit vara på banken och fixat lite papper och sen har jag även hunnit vara på Arbetsförmedlingen och registrerat mig som arbetssökande. Så nu är jag officiellt arbetslös, även om jag har två veckor kvar av mitt liv som student.

Jag lyckades med något riktigt skickligt när jag var på Arbetsförmedlingen, parkerade på Nanna eftersom det är närmast och betalde även med kortet där. Som dom flesta kanske vet så måste man dra kortet när man far därifrån också. Detta glömde jag helt bort och jag hann hela vägen hem och in på parkeringen och skulle precis stänga av bilen då jag insåg att jag glömt dra kortet. Så det var bara att köra tillbaka ner på stan och in på Nanna för att dra kortet och sen köra hem igen! Kändes oerhört klantligt, men som C sa så var det ju tur att jag kom på det då i alla fall och inte senare.

Nu har jag och C precis ätit lunch, det blev tekakor med leverpastej och gurka på för min del. Är sjukt länge sedan jag åt tekakor, mycket gott smakade det. Nu ska jag försöka ta tag i lite skolarbete och sen blir det att se om det finns några jobb att söka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0