Ricky Martin har kommit ut som bög

I Aftonbladet skrev idag om att Ricky Martin har kommit ut som bög, här kan du läsa artikeln. Själv måste jag erkänna att jag blev en aning förvånad! Min förvåning grundar sig inte i att jag inte trott att han är homosexuell utan jag är förvånad därför att jag alltid har trott att han varit det. Nu visar det sig ju visserligen att det stämmer, men jag har alltid haft uppfattningen att alla andra också har vetat om det och att han därför har varit öppen med sin homosexualitet.

Nu visar det sig att så inte är fallet och det visar ju bara tydligt på vilken extremt dålig uppfattning jag har om kändisar! Jag är inte speciellt intresserad av kändisar, deras liv och deras vanor. De få gångerna jag läser något om någon känd person så är det i Aftonbladet. Hur som helst så är det kul för han att han nu har vågat komma ut offentligt även om jag är ytterst tveksam till att någon är förvånad.

I artikeln i Aftonbladet står det att Ricky Martin själv säger att "...att han i dag inte längre räds sanningen.
– Tvärtom fyller den mig med styrka och mod."
Att inte längre vara rädd för vad andra tycker och inte heller vara rädd för sina egna känslor kan tyckas vara en liten grej men för många är det just den biten som är jobbig. Vad som utpekar sig i uttalandet är att han säger att sanningen nu fyller honom med styrka och mod och jag tycker att det är ett uttalande som talar för sig själv. När vi kan acceptera sanningen om oss själva så infinner sig en inre styrka att klara av allt som kommer i ens väg.

Har du accepterat sanningen om dig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0